Via Egnazia (dag 4)

6 juni 2013 - Troia, Italië

Vandaag de eerste tekenen van de route. Een straat met de naam via Egnazia. Dan moet ik goed zitten. Ik zit ook goed, maar vanaf dit moment moet ik van mijn fiets af en  met mijn extra 45 kg ruim 200 hoogtemeters omhoog duwen. Ik besluit dat ik het overige deel van de route van Klaas en Ellen vd Poel niet meer volg. De binnenwegen zijn (meestal) goed maar gewoon niet te fietsen, tot 6% gaat prima, tot 8% is sprinten, maar boven de 10 gaat gewoon niet. Ik besluit de prachtige provinciale wegen te volgen, op de ochtend- en avondspits na is er toch geen kip op de weg. Vandaag doorkruis ik de Appenijnen, die hier niet veel hoger zijn dat 800 meter. Ca 30 gr. en een lekkere frisse wind. Waar ze van leven die Italianen, ik weet het niet. Er wordt weinig gewerkt. Wat tabak en tomaten. De dag eindigt in Troia, een prachtig oud stadje, zonder hotels maar wel een pellegrino hospitaal. Ook hier ben ik de enige, op wat bouwvakkers na, die het (nieuwe) hospitaal aan het renoveren zijn. Ik had me er mentaal op voorbereid, maar dit is echt wat anders dan de routes naar Spanje.

1. Henk:
    6 juni 2013
    De Romeinen hadden waarschijnlijk geen rekening gehouden met fietsers toen ze die route bedacht hadden. Maar goed dat je een alternatieve weg hebt kunnen vinden.
  2. Frank:
    6 juni 2013
    10% is echt heftig om naar boven te trappen, maar je fiets met bagage omhoog duwen tegen 10% is ook heel zwaar. Groot gelijk dat je een andere route neemt. Succes!
  3. Marcel:
    7 juni 2013
    Ora et Labora
    Je weet dat de regel van Benedictus is gebaseerd op een ritme van acht uur bidden, acht uur werken en acht uur rusten. Als je het bidden en werken samen laat vallen (in geval Hein: het fietsen en bidden?) dan heb je het hoogste bereikt: 'ora et labora' en dan red je ook wel die 10% als je die straks weer tegenkomt.
    Zet hem op Hein, het zijn nu al mooie verhalen.
  4. Patty:
    7 juni 2013
    vooral doorgaan
  5. Frank:
    9 juni 2013
    170 km! Op één dag! Nou ja! Straks ben je veel te vroeg in Istanbul!