Douwtrappen (dag 5)

7 juni 2013 - Bitonto, Italië

Vandaag met de bouwvakkers op (6 uur). Na de gebruikelijke cappuccino en cornetto met jam fiets ik om 6.45 uur aan voor een lange dag. De eerste 10 km gaan omlaag, vaarwel bergen (ten minste die in Italië). Prima fietsdag tegen de 30 Gr. maar met veel wind. Saaie route met grotendeels olijfbomen en wijngaarden, ook steeds meer tomaten en abrikozen. Rijp en vers van de boom! Weer veel van die prachtige stadjes, in dit druk bevolkte deel van Italië. Maar bijna idereen woont ook in de stad, op het platteland slechts een enkele boerderij, dat was in de bergen anders.Ik had vandaag voor het eerst geen pijn in de knie, durfde het gisteren niet te zeggen, maar zag het even somber in. De 170! km van vandaag gingen voor de wind naar Bitola. Eenvoudig eten, zwoegen, vroeg naar bed en vroeg op. Verstand vaak op nul, je bent vooral bezig met goed opletten; gaten in de weg, bruggen die er op de kaart zijn, maar niet in het echt dus. Vandaag prachtige B&B getroffen midden in de stad, de anderen op mijn lijstje waren weer eens dicht of niet te vinden. Ik zie er naar uit morgen over te steken naar Albanië. nog 25 km naar Bari, de stad van Sint- Nicolaas. Bootje zoeken.