De laatste dag (dag 19)

21 juni 2013 - Istanbul, Turkije

Ik sta voor de poort van Istanbul. Eigenlijk is het de laatste 80 km al allemaal Istanbul, elke berg -en die waren er vandaag ook weer genoeg- is volgebouwd. Zit nu in een te duur hotel aan de rand van de oude stad. Je verdampt als fietser in deze stad. Zoals ook gisteren is fietsen niet leuk, ik wist het, maar toch. Vandaag grotendeels over trottoirs, vluchtstroken en parallelwegen gereden, of op de weg zelf die hier nu al 12 rijbanen telt. Maar goed altijd maar eentje aan de buitenkant. Ik kwam vandaag nog twee Serviërs tegen op weg met de fiets naar Irak. Voor de rest een paar kinderen op de fiets. De stad zelf oogt modern, schoon en vooral veel. Morgen de laatste 20 km, ons hotel zoeken en Mirjam aan einde van de middag ophalen op vliegveld Sabiha Gokcen. Dat is nog een onderneming op zich, immers het vliegveld ligt 50 km van de stad aan de andere kant van de Bosporus. Maar we zijn bijna. Het wordt ook mijn laatste verslag, morgen begint de echte vakantie (?!). Thuis zal ik alle foto,s toevoegen die ik door de technische problemen  met mijn wifi niet meer heb kunnen plaatsen.Ik weet uit eerdere ervaringen dat ik niet te snel conclusies moet trekken. Daarvoor moet ik eerst beter zijn uitgerust. Het was vermoeiend, vooral de laatste week. Maar mijn hoofd is leeg en dat was de belangrijkste reden. Ik was al en ben nog meer tevreden met wat ik heb. Op veel plaatsen die ik onderweg heb gezien, zou ik voor geen goud willen wonen. Ik zal anderen niet snel adviseren deze route te kiezen. ik zou de auto pakken. Maar het was een uitdaging die ik mezelf heb aangedaan en die is bereikt. Fijn dat jullie hebben meegeleefd.

1. Catrien:
    22 juni 2013
    Super gedaan man. Die 20 km morgen is om af te kicken. Geniet van de rest van de vacantie met Mirjam en ik ben benieuwd naar je foto's. Groetjes.
  2. Frank:
    22 juni 2013
    Proficiat! Die laatste 20 km gaan ook lukken en daarna fijn nog een tijdje genieten met het vrouwtje. Uit alles blijkt dat het zwaar was. Maar een echt leeg hoofd als gevolg daarvan geeft heel veel voldoening en vooral een onwijs goed gevoel!
  3. Annelies:
    22 juni 2013
    Gefeliciteerd Hein:met de bereikte etappe en het lege hoofd en de opgedane wijsheden!!! Fijne vakantie nog en ik kijk uit naar de fot's!
  4. Patty:
    22 juni 2013
    beetje late reactie maar wij hebben respect voor je hein tot in nederland
  5. Arris en jannet:
    22 juni 2013
    Super gedaan Hein, je hoofd leeg, poehhhhh daar alleen al voor zou ik het ook gaaan doen!!! ga nu lekker genieten van de vakantie samen met Mirjam, doe haar ook de groetjes en tot ziens,
  6. Marlies:
    22 juni 2013
    Proficiat met deze top prestatie.
    nu fijn genieten van je wel verdiende vakantie.
  7. Geert van Grunsven:
    27 juni 2013
    Hoi Kruisvaarder
    Gefeliciteerd met het bereiken van je gestelde einddoel.
    Indrukwekkend gewoon.