De voorbereiding

23 februari 2013 - Sint-Michielsgestel, Nederland

De voorbereiding van deze tocht is anders dan anders. Over mijn eerdere tochten naar Santiago, Rome en Praag waren talloze reiservaringen en boeken geschreven, de routes waren grotendeels voorbereid door anderen. Voor deze tocht moet alles eerst zelf worden ontdekt. Daar staat tegen over dat je vertrouwd raakt met het fietsen van lange afstanden.

Op 3 juni is de vliegreis met Ryanair vanuit Eindhoven naar Rome Campiaggio geboekt, daarna 18 dagen fietsen en nog eens 6 dagen om Istanbul te verkennen (samen met Mirjam). De ferry over de Adriatische zee is niet gereserveerd, elke nacht gaat er een van Bari naar Durres. De terugvlucht vanuit Istanbul Sabiha Gökcen naar Eindhoven is al wel geboekt bij Transavia. De fiets gaat mee als ruimbagage. De eerste week probeer ik zoveel als mogelijk te overnachten in B&B en kleine hotelletjes. Daar waar mogelijk probeer ik te kamperen, maar campings zijn in Italië, Albanië en Macedonië dun gezaaid. Er is zo veel moois te zien onderweg, de verleiding is groot om van de route af te wijken. Het eerste deel van Albanië, Macedonië en Griekenland is echter zeer bergachtig. Ik zou de route dan zeker niet binnen de beschikbare tijd kunnen fietsen.

Route: Rome - Artena - Monte Cassino - Beneventum - Santuaria Incoronato (Foggia) - Bari - Durres - Elbasan - Ohrid - Bitola - Florina - Edessa - Thessaloniki - Kavala - Alexandroupoli - Tekirdag - Istanbul.

1. Lianne:
    26 februari 2013
    Elk jaar wordt je gekker Pap! Maar super gaaf, ik ben trots:)

Binnenkort gaan we samen trainen toch?!
    Die bovenbeenspieren vast voorbereiden! Liefs Lianne