Kloosterdag (dag 15)

17 juni 2013 - Lagós, Griekenland

Het zijn de ups en downs. Ook bij de hospita. Die blijkt in de ochtend beter gehumeurd waardoor ik eerst heel haar kruidentuin moet zien (op het dak). Ook de kamer met het mooiste uitzicht (naast de mijne en gewoon leeg ?!) Overigens zijn bijna alle hotelkamers in Griekenland leeg. Ze moeten het hebben van juli en augustus. De eerste 50 km waren taai vandaag, over autoweg, wat je moet vergelijken met de oude Bossche baan in de jaren '80. Daarna rustiger. Ik moet vandaag het schiereiland oversteken naar Xanthi, daarna door een kweldergebied. Bezoek gebracht aan Nicolaasklooster in Lagos. Ze waren toevallig thuis (tussen 14.00-17.00 is alles in Griekenland dicht) en ik kreeg limonade, een gellypuddinkje en wat Turks fruit. En een stempel in mijn paspoort. Dat werd overigens volledig bestudeerd. Er waren dit jaar ook al 10 italianen langs geweest (tegelijk), maar een gekke Nederlander alleen. Ik was afleiding voor hun. De dag eindigde gepland in Fenari, een klein visserdorpje met een paar hotels. Ook hier wordt gewacht op de zomerdrukte met Bulgaren, Grieken en Turken. Lekker gezwommen en 45 minuten met mijn dochter gebeld. Die moest weer even stressen omdat morgen haar eindpresentatie van haar afstuderen bij A&M is. De dag afgesloten met een pilsje van de hoteleigenaar, die zijn 25j bulgaarse medewerkster liet vertalen (en die met trouwens erg aan mijn dochter deed denken). Hij gebruikte ze al 5 zomers al slaaf om het hotel te poetsen en de pizzeria te runnen. O, ja ze was hier als student Grieks. Het zal wel minder erg zijn dan het lijkt. Morgen een moeilijke tocht naar Alexandropoli.

1. Catrien:
    18 juni 2013
    Sterkte
  2. Lianne:
    19 juni 2013
    Poetsen als een slaaf en zaken runnen? Ja dat doet me inderdaad ook aan mezelf denken!!
  3. Lianne:
    19 juni 2013
    Maar door die 'pep' talk van 45 minuten is het me wel mooi gelukt pap! En als bedankje heb ik de tuin geschoffeld haha! Tot snel!!