Big city dag (dag 12)

14 juni 2013 - Thessaloníki, Griekenland

Het is bijna genieten. In de haven van Thessaloniki aan de Retsina met mossels. Het is alleen een beetje alleen, maar dat heb ik mezelf aangedaan. Dat gevoel heb ik op al mijn tochten als ik in de grote stad ben. Schoonmoeder had het gisteren wel in de gaten; is het nog wel leuk vroeg ze via via. Het was gisteren geen kersendag, het was eigenlijk bijltjesdag, niet fit en slecht geslapen. Maar je houd je groot. Ik ben de Balkan door en weer bij de zee. Nog een week langs de kust en het is weer voorbij. De indrukken zijn groot, zeker hier in Griekenland. Als er iets niet te merken is dan is het crisis. Grieken geven het (ons) geld met bakken uit. Gezellig is het wel. Vandaag 108 km, een zeer vlakke etappe door deltagebed met vnl. rijstvelden (met witte reigers) en katoenplantages. Ik heb geen last van de 35 gr. en lekker langzaam aan gedaan. Thessaloniki is een grote stad met 1 milj inwoners. Het centrum is enorm en bestaat volledig uit blokken met 8 verdiepingen hoge appartementen. O ja, mijn paspoort kwijt, blijkt nog in het vorige hotel te liggen. Komt morgen met de bus van 10.00 uur meer naar hier.

1. Henk:
    17 juni 2013
    Ze zeggen dat geld uitgegeven moet worden om een economie op gang te houden, dus dan is dat toch een goed teken.