Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
119

Over mij

Ik ben Hein Elemans, 57 jaar. Als ik niet fiets, werk ik als manager bij waterschap De Dommel in Boxtel. Ik ben verder geïnteresseerd in reizen, tuinieren, regionale geschiedenis, landschap, natuur en zit graag in een sauna.Vanaf 2009 kies ik jaarlijks een route én een doel, om enkele weken alleen te gaan fietsen. Na Santiago de Compostella (Camino Francés in 2009) en (Camino de la Plata in 2012), Praag (2010) en Rome (2011) wil ik nu de route van Rome naar Istanbul volgen. Mijn droom is de route ooit te voltooien in Jeruzalem. Tijdens mijn jaarlijkse fietstochten geniet ik van het landschap, de cultuur, de historie, de vrijheid, de rust, mijn gedachten. Mijn tochten worden zwaarder naarmate het vertrouwen groeit. Presteren staat echter niet voorop, genieten wel. Telkens kom ik terug met meer energie terug dan waarmee ik weg ging.

Over mijn reis

De route van Rome naar Istanbul volgt oude Romeinse wegen zoals de Via Apia en de Via Egnatia. Het is een nog weinig ontwikkelde pelgrimsroute, die ondanks zijn grote historie grotendeels zelf ontdekt kan worden. De ca 1700 km lange route voert door ruige gebieden zoals de Apenijnen en het land van de Witte bergen (Albanie), Macedonië, en langs de kusten van Griekenland en Turkije.

Bezochte landen

Ik heb 30 landen (12%) bezocht:

Albanië, Andorra, België, Bosnië en Herzegovina, Denemarken, Duitsland, Egypte, Frankrijk, Griekenland, Hongarije, Italië, Jersey, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Macedonië, Mexico, Monaco, Nederland, Oostenrijk, Polen, Portugal, Slovenië, Slowakije, Spanje, Tsjechië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Zwitserland.